https://www.youtube.com/channel/UCpZQTN0y5stoZJfK_2GB9eg/about
Θόρυβος στην επικοινωνία, είναι όλα τα εμπόδια που μπαίνουν ανάμεσα στην επικοινωνία δύο ή και περισσοτέρων ανθρώπων.
Ο σημαντικότερος παράγοντας κατά την επικοινωνία είναι, η σαφής μετάδοση του μηνύματος, από τον πομπό στον δέκτη, ώστε αυτό να γίνει κατανοητό και αντιληπτό.

Πολλές φορές το μήνυμα χρειάζεται να μεταδοθεί και σε άλλους ανθρώπους, από τον διευθυντή μιας επιχείρησης για παράδειγμα στους υφισταμένους του, ανάλογα πάντα, με το οργανόγραμμα της επιχείρησης.

Οργανόγραμμα είναι η απεικόνιση των διαφόρων τμημάτων μιας επιχείρησης και πως αυτά συνδέονται τόσο μεταξύ τους, όσο και με την διεύθυνση.

Ο πομπός μεταδίδει το μήνυμα και ο δέκτης θα πρέπει να είναι σε θέση να το καταλάβει έτσι ώστε, αυτό να μην επιδέχεται αμφισβήτηση.

Ο δέκτης αφού το κατανοήσει πλήρως, ίσως χρειαστεί να το μεταφέρει, αν επιβάλλεται και αν χρειάζεται, παράδειγμα ο διευθυντής προσωπικού μιας επιχείρησης στους διευθυντές τμημάτων και αυτοί με τη σειρά τους στους υφισταμένους τους.

Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά περίπτωση “σπασμένου τηλεφώνου” ή “εγώ σου μιλάω για την λύση και εσύ για το πρόβλημα”.

Αυτό είναι πράγματι πρόβλημα επικοινωνίας, θορύβου που πρέπει να λυθεί άμεσα. Αν δεν λυθεί πιθανόν να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις, διενέξεις ή και κρίσεις.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι, που προάγουν την σωστότερη επικοινωνία μεταξύ των στελεχών μιας επιχείρησης, ενδεικτικά αναφέρω σεμινάρια, meetings κλπ τα οποία θα αναλύσω σε άλλα άρθρα.